اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب و گسترش سواد آبی در لرستان

به گزارش خبرگزای فارس از خرم‌آباد، آیین افتتاحیه و انعقاد تفاهم نامه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب و گسترش سواد آبی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان برگزار شد ....

 

به گزارش خبرگزای فارس از خرم‌آباد، آیین افتتاحیه و انعقاد تفاهم نامه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب و گسترش سواد آبی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان برگزار شد. رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در این آیین عنوان کرد: لرستان همواره در بین استان‌های پر بارش کشور قرار دارد و همواره احتمال وقوع سیل در آن وجود دارد.

وی بر حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آب تاکید کرد و گفت: ساختار مصرف آب در کشور موضوع بسیار مهمی است؛ چنانکه در حوزه کشاورزی حدود 92 درصد مصرف شده و تنها 8 درصد برای صنعت و شرب مصرف می‌شود. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بر اصلاح ساختار مصرف آب در کشور تاکید کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته ساختار مصرف آب به این شکل است که 70 درصد برای حوزه کشاورزی 22 درصد صنعت و مابقی برای شرب مصرف می‌شود. وی اظهار داشت: با کمک آموزش و پرورش طرح گسترش سواد آبی در نظر گرفته شده است که برای دانش آموزان پایه دوم متوسطه(پایه یازدهم) انجام شده و موضوعات مرتبط به دانش آموزان آمورزش داده می‌شود.

میرزایی عنوان کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفیران آب می‌توانند به گسترش سوادآبی در بین خانواده‌ها و جامعه کمک کنند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: برای نجات آب باید به صورت ریشه‌ای و زیربنایی کار کرد که بهترین کار در این راستا استفاده از کمک دانش‌آموزان است.

کد خبر: 745
  تاریخ خبر : 1398/10/17
 داناب
 585